A Duna nemcsak Közép-Kelet-Európa, hanem Magyarország meghatározó folyója, az ország vízrajzának alapvető része. Ez a folyó az ősidők óta végig követi hosszú és eseménydús történelmünket. A folyó „látott” már kereskedő rómaiakat, az oszmán birodalommal szemben harcoló magyarokat, figyelte egy főváros létrejöttét, a huszadik század minden szörnyűséges diktatúráját, mégis rendületlenül halad a Fekete-tengerig. Sok magyar város (többek között Esztergom, Visegrád, Budapest) látképe elképzelhetetlen lenne nélküle.
Az említett magyar főváros azonban nemcsak arról híres, hogy Európa egyik leghosszabb folyója szeli ketté, hanem mert hídjai is igencsak nevezetesek, ezeket nyugodtan együtt lehet emlegetni a világvárosok híres hídjaival. Az első állandó, Dunát átívelő híd a Széchenyi lánchíd (eredeti nevén Lánchíd), melyet a „legnagyobb magyar”, gróf Széchenyi István hozott létre a 19. század közepén. Ez a híd az ország egyik leghíresebb látványossága, szinte mindegyik, belföldi és külföldi turistáknak szánt városnéző programban megtalálható. A Széchenyi lánchíd nem csupán Magyarország, hanem annak a kornak a jelképe is (19. század közepe), mikor a nemzet infrastrukturális és kulturális fejlődéseken ment keresztül.
A főváros másik híres hídja a Margit híd, melyet szintén a 19. században avattak fel. A híd külalakja sokat változott az eltelt évtizedek alatt: a világháború alatt felrobbantották, 1948-ban újjáépítették, 2009 és 2011 között pedig felújították. Ma a gyalogosok, valamint kerékpárosok körében a leginkább kedvelt híd, hiszen innen lehet megközelíteni a város egyik legnépszerűbb parkját, a Margitszigetet. A város legrövidebb, ugyancsak a 19. században épített Duna-hídja a Szabadság híd (eredeti nevén Ferenc József híd). E sajátos zöldes színű híd különösen népszerű a fiatalok körében: nemcsak mert fontos, a Duna két oldalán elhelyezkedő egyetemeket köt össze (Budapesti Corvinus Egyetem, Budapesti Műszaki Egyetem), hanem mert nyaranta olykor lezárják a hétvégékre, amikor mindenki „birtokba veheti” a hidat és piknikezhet rajta. Budapest városrészeit összekötő 13 közúti és 2 vasúti hídnak nemcsak infrastrukturális szerepet lehet tulajdonítani, hanem összeköti az embereket és a korokat, szorosan összekapcsolja a múltat a jelennel.